День відкритих дверей СумДУ у форматі «швидких побачень» за участі викладачів, співробітників та здобувачів кафедри ППСТ

20 квітня 2024
20 квітня в СумДУ відбувся День відкритих дверей. Захід передбачав незвичний формат – абітурієнти знайомилися зі спеціальностями в формі «швидких побачень».

Здобуваємо тренерський досвід на базі університету третього віку

18 квітня 2024
18 квітня Катерина Завадська, здобувачка освітньої програми «Соціальна робота» СумДУ, провела перше заняття тренінгового курсу «Говори. Слухай. Відповідай» на факультеті психологічної підтримки університету третього віку Сумського міського територіального центру «Берегиня».

Рух "Бджоли - за мед, а психологи і медики - за транс" набирає оберти: майстер-клас доцента кафедри ППСТ С.О. Ніколаєнка

17 квітня 2024
17 квітня у «Конгрес-центрі» відбувся третій майстер-клас «Практичне введення в трансову роботу», який провів доцент кафедри ППСТ С.О. Ніколаєнко.

Гра як спосіб розповісти про важливе: профорієнтаційний захід від здобувачів ОП "Соціальна робота"

16 квітня 2024
16 квітня здобувачі освітньої програми «Соціальна робота» провели цікавий і корисний захід «Від мрій до дій» з метою популяризації соціальної роботи серед майбутніх абітурієнтів та студентів.

11 квітня 2019 року представники кафедри розпочали навчання арт-терапевтичним методикам в рамках проекту “Голос жінки має силу”. Цього разу сумську делегацію на тренінгу для тренерів представляли студенти кафедри, майбутні менеджери соціокультурної діяльності – Альона Павленко та Аліна Коваленко, а також викладач Анна Павленко. Перший день Школи розпочався зі знайомства, адже на навчання завітали громадські активісти, ВПО, діячі культури та журналісти з восьми областей України. Тренерами виступили представники всеукраїнської громадської організації “Арт-терапевтична асоціація” – Олена Вознесенська та Олександра Клюшанова.

Після визначення правил роботи та очікувань кожного учасника, ми перейшли до творчості – знайомилися з технікою акварель-по мокрому. Кожній групі з 5-6 людей було запропоновано малювати лише одним наявним кольором, що сприяло розумінню спільності з іншими в умовах суспільних протистоянь. Після обговорення результатів та малюнків, нам показали техніку створення писанок.

Другий день тренінгу розпочався з обговорення прагнення до стабільності і готовності до змін. Всі ми по-різному сприймаємо зміни: у когось невизначеність викликає страх і занепокоєння, а хтось робить впевнений  крок назустріч майбутньому, з усвідомленням ризиків ситуації невизначеності.

Для виявлення ставлення і готовності до змін і розвитку тренери запропонували вправу “Чотири кімнати розвитку”. Кожен з учасників тренінгу намагався самостійно усвідомити власну модель поводження у ситуаціях щастя та спокою, заперечення, розгубленості та оновлення та передати це чотирма експрес-малюнками.

Потім ми розмістили свої малюнки по “чотирьом кімнатам”, які символізували чотири етапи прийняття змін і розвитку, і пройшлися по кожній з кімнат, прислуховуючись до своїх відчуттів та вражень.

Після обговорення сприйняття змін, ми перейшли до вправи “Зіпсований телефон”. Учасники мали нагоду на власному досвіді відчути особливості символічних текстів та дослідити соціально-психологічні механізми, які впливають на трансформацію початкового тексту. Далі тренери познайомили нас з технікою “Казкотерапії”. Всі разом створювали спільну казку, кожен додавав по одному реченню. Це дозволило у ході творчого процесу проробити символічний смисловий рівень проблем, розкритися та поглибити міжособистісну взаємодію.

Ранок третього дня тренінгу розпочався медитацією. Отримавши сили, натхнення і гарний настрій всі знову поринули в обговорення спільної казки, створеної учасниками Школи.  Ще раз розглянули етапи написання сценарію казки, основні елементи і завдання.  Далі працювали над аплікацією – створювали спліну картину з окремих рухів пензликом різних учасників.

Учасникам було заборонено розмовляти, проте це було і не потрібно. Всі працювали злагоджено, дослухаючись до рухів кожного, намагаючись зрозуміти і доповнити. За допомогою вкладу кожного з учасників 5 груп, вийшли неймовірні картини – символи єдності і взаємоповаги.

Потім тренери познайомили учасників з медіа-арт-терапією. На підготовчому етапі розробляли ідею майбутнього пластилінового мультфільму, вигадували головних героїв з їх цінностями та мотивами, прописували сценарій, ліпили героїв та необхідний сценічний реквізит.

Другий етап – зйомка – це безпосередньо  оживлення персонажів. Кожен рух – це лише кілька міліметрів, а сам мультфільм складається з понад 600 кадрів. Далі – монтаж анімаційного фільму, озвучування та музичне оформлення.

Вправою, з якої почався четвертий день, була терапія вовною. Створення акварелі з вовни дає можливість продумати, заглибитися в своє внутрішнє “Я”, осмислити, вибрати, прийняти рішення. Кожен учасник тренінгу створював свій “Килим долі”, ми з заплющеними очима розмірковували про своє життя, з чого воно почалося, всі етапи його розвитку, всі люди, які впливали чи впливають на наш життєвий сценарій.

Кожен отримав на цій Школі безцінний досвід, хтось краще зрозумів себе, а хтось зрозумів, яким чином він може допомогти іншим. Сумська ж команда учасників вже готується до проведення тренінгу з арт-терапевтичних методик у місті Суми!

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,
Навчально-науковий корпус, ауд. Н-312

Телефон: (0542) 68-77-32

e-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з сайту кафедри психології,
політології та соціокультурних технологій
посилання на ресурс обов'язкове.

All Rights Reserved.