Надрукувати

11 квітня 2019 року представники кафедри розпочали навчання арт-терапевтичним методикам в рамках проекту “Голос жінки має силу”. Цього разу сумську делегацію на тренінгу для тренерів представляли студенти кафедри, майбутні менеджери соціокультурної діяльності – Альона Павленко та Аліна Коваленко, а також викладач Анна Павленко. Перший день Школи розпочався зі знайомства, адже на навчання завітали громадські активісти, ВПО, діячі культури та журналісти з восьми областей України. Тренерами виступили представники всеукраїнської громадської організації “Арт-терапевтична асоціація” – Олена Вознесенська та Олександра Клюшанова.

Після визначення правил роботи та очікувань кожного учасника, ми перейшли до творчості – знайомилися з технікою акварель-по мокрому. Кожній групі з 5-6 людей було запропоновано малювати лише одним наявним кольором, що сприяло розумінню спільності з іншими в умовах суспільних протистоянь. Після обговорення результатів та малюнків, нам показали техніку створення писанок.

Другий день тренінгу розпочався з обговорення прагнення до стабільності і готовності до змін. Всі ми по-різному сприймаємо зміни: у когось невизначеність викликає страх і занепокоєння, а хтось робить впевнений  крок назустріч майбутньому, з усвідомленням ризиків ситуації невизначеності.

Для виявлення ставлення і готовності до змін і розвитку тренери запропонували вправу “Чотири кімнати розвитку”. Кожен з учасників тренінгу намагався самостійно усвідомити власну модель поводження у ситуаціях щастя та спокою, заперечення, розгубленості та оновлення та передати це чотирма експрес-малюнками.

Потім ми розмістили свої малюнки по “чотирьом кімнатам”, які символізували чотири етапи прийняття змін і розвитку, і пройшлися по кожній з кімнат, прислуховуючись до своїх відчуттів та вражень.

Після обговорення сприйняття змін, ми перейшли до вправи “Зіпсований телефон”. Учасники мали нагоду на власному досвіді відчути особливості символічних текстів та дослідити соціально-психологічні механізми, які впливають на трансформацію початкового тексту. Далі тренери познайомили нас з технікою “Казкотерапії”. Всі разом створювали спільну казку, кожен додавав по одному реченню. Це дозволило у ході творчого процесу проробити символічний смисловий рівень проблем, розкритися та поглибити міжособистісну взаємодію.

Ранок третього дня тренінгу розпочався медитацією. Отримавши сили, натхнення і гарний настрій всі знову поринули в обговорення спільної казки, створеної учасниками Школи.  Ще раз розглянули етапи написання сценарію казки, основні елементи і завдання.  Далі працювали над аплікацією – створювали спліну картину з окремих рухів пензликом різних учасників.

Учасникам було заборонено розмовляти, проте це було і не потрібно. Всі працювали злагоджено, дослухаючись до рухів кожного, намагаючись зрозуміти і доповнити. За допомогою вкладу кожного з учасників 5 груп, вийшли неймовірні картини – символи єдності і взаємоповаги.

Потім тренери познайомили учасників з медіа-арт-терапією. На підготовчому етапі розробляли ідею майбутнього пластилінового мультфільму, вигадували головних героїв з їх цінностями та мотивами, прописували сценарій, ліпили героїв та необхідний сценічний реквізит.

Другий етап – зйомка – це безпосередньо  оживлення персонажів. Кожен рух – це лише кілька міліметрів, а сам мультфільм складається з понад 600 кадрів. Далі – монтаж анімаційного фільму, озвучування та музичне оформлення.

Вправою, з якої почався четвертий день, була терапія вовною. Створення акварелі з вовни дає можливість продумати, заглибитися в своє внутрішнє “Я”, осмислити, вибрати, прийняти рішення. Кожен учасник тренінгу створював свій “Килим долі”, ми з заплющеними очима розмірковували про своє життя, з чого воно почалося, всі етапи його розвитку, всі люди, які впливали чи впливають на наш життєвий сценарій.

Кожен отримав на цій Школі безцінний досвід, хтось краще зрозумів себе, а хтось зрозумів, яким чином він може допомогти іншим. Сумська ж команда учасників вже готується до проведення тренінгу з арт-терапевтичних методик у місті Суми!