Здобувачі освітньої програми «Соціальна робота» розповіли про соціальне підприємництво

08 травня 2024
7 травня здобувачі освітньої програми «Соціальна робота» Сумського державного університету взяли участь у Всеукраїнській студентській науково-практичній конференції «Підприємництво: сучасні виклики та перспективи розвитку», яка відбулася на базі Сумського фахового коледжу економіки і торгівлі.

Ненасильницькі дебати за участі здобувачів ОП Менеджмент СКД та стейкхолдера

08 травня 2024
Ненасильницькі дебати – нова форма обговорення, яка лише нещодавно почала набирати популярність і поширюватися у нашій країні. У молодіжному центрі "235m2" відбулася іще одна зустріч, під час якої учасниці та учасники зібралися разом, щоб попрактикуватися у ненасильницьких дебатах. Ця форма обговорення допомагає конструктивно висловлювати свої думки на складні теми, враховуючи різноманітність досвіду співрозмовників та співрозмовниць.

«Пристрасті за «Євробаченням» і не тільки: онлайн-зустріч здобувачів ОП Менеджмент СКД зі старшим продюсером першого в Україні (2005) європейського пісенного конкурсу Олександром Борисенком

07 травня 2024
7 травня - у перший день півфіналу «Євробачення-2024» - на базі кафедри психології, політології та соціокультурних технологій СумДУ відбулася онлайн-зустріч здобувачів освітньої програми Менеджмент соціокультурної діяльності з телевізійним продюсером, заслуженим журналістом України, випускником Сумського педагогічного інституту імені А.С. Макаренка Олександром Борисенком.

Ознайомлення здобувачів освітньої програми «Соціальна робота» із програмою «Ласкаво просимо до вулиці Сезам» відбулося на кафедрі ППСТ

02 травня 2024
В рамках вивчення предмету «Загальна та соціальна педагогіка» днями зі здобувачами ОП «Соціальна робота» було проведено заняття з ознайомлення з програмою «Ласкаво просимо до вулиці Сезам». 

Дисципліна за вибором "Психологія"

Життя людини у суспільстві, високий темп системи соціальних динамічних явищ, багатогранність і багатоманітність соціальних контактів людей з різними характерами, уподобаннями, інтересами вимагає підготовки спеціаліста такого рівня, щоб він був спроможним легко управляти системою людських взаємовідносин та бути професіоналом в обраній галузі діяльності. Підготовка спеціаліста в будь-якій галузі потребує вивчення курсу ”Психологія”.

Курс «Психологія» передбачає початкове ознайомлення студентів з основами загальної психології: предмет, структура, історичний розвиток, методи дослідження, особистість, її структура, розвиток, свідомість та самосвідомість особистості, пізнавальна та емоційно-вольова сфера, інтелект та когнітивна сфера людини,  темперамент та характер, здібності та творчість.

Оскільки люди є елементами соціальних утворень, а їх особистісні прояви є необхідною складовою взаємодії з суспільством, то на перший план виходить проблема вивчення особистості людини як діяльнісного елементу соціуму та його розвиток

Діяльність спеціаліста будь-якої галузі відбувається  у системі соціально-психологічних утворень, тому вивчення особистості людини, її поведінки, взаємодії з іншими людьми, факторів та механізмів, які її обумовлюють надається належна увага. Особливого значення набуває формування особистості як соціально-психологічної якості.

Особливості курсу полягають у  тому, що він базується як початковий етап входження у нову систему знань.

Програма курсу складається з  тем, які передбачають ознайомлення студентів з  предметом, методами, історією  розвитку науки, її структури, інтелектом людини, когнітивною та емоційно-вольовою сферою, темпераментом та характером, здібностями та творчістю та їх  розвитком, з  предметом, методами дослідження, поняттям про вік та психічний розвиток, про кризи у розвитку особистості, особливості психічного розвитку в різні вікові періоди. Теоретичним підґрунтям курсу “Психології” є принцип єдності свідомості і діяльності. Процес формування особистості, її соціалізації, розвитку усіх сфер особистості та високоморального відношення до світу, самого себе відбувається у активній діяльності. А тому важливого значення у процесі роботи над курсом набуває активність кожного студента як при вивченні теоретичних питань, так і при практичному використанні набутих знань для  аналізу власної психіки та психічних проявів людей як складової частини громадянської зрілості особистості людини.

Дисципліна за вибором "Соціальні ролі і гендерна рівність"

Метою курсу є набуття учасниками/цями необхідних компетентностей для розуміння та врахування у своїй професійній діяльності феноменів «соціальна роль» ї «гендерна рівність», усвідомлення їх взаємозв’язку і значення для індивіда та суспільства. У центрі уваги курсу - визнання рівної соціальної цінності та соціальних ролей жінки і чоловіка, повага гідності жінок і чоловіків. Навчальний курс складається з 3-х модулів – 2-х навчальних групових та 1-го самостійного індивідуального практичного завдання (проведення гендерного аналізу майбутньої професійної сфери діяльності студента/-тки).

Навчальний модуль І. Базові знання з теорії соціології і теорії гендеру. Концепти «соціалізація», «соціальна роль», «гендер», «гендерна рівність», «рівність прав і можливостей», «гендерний аналіз».

Навчальний модуль ІІ. Взаємозв’язок феноменів «соціальна роль» і «гендерна рівність». Визначення гендерних проблем на місцевому, національному, міжнародному рівнях.

Навчальний модуль ІІІ. Самостійне індивідуальне практичне завдання (проведення гендерного аналізу майбутньої професійної сфери діяльності студента/-тки).

Очікувані результати.

Очікується, що після проходження навчального курсу студенти/-тки зможуть: 

  • розкрити сутність понять «соціальна роль», «гендерна рівність»
  • розрізняти концепти «рівність прав», «рівність можливостей»
  • проводити ґендерний аналіз різних сфер життєдіяльності суспільства
  • застосовувати гендерний підхід в своїй професійній та побутовій діяльності  
  • проявляти гендерно чутливу поведінку
  • сприяти встановленню гендерної рівності в українському суспільстві

Дисципліна за вибором "Україна в світовій політиці"

Курс «Україна в світовій політиці» має на меті формування у студентів цілісного уявлення про міжнародні відносини України. До завдань можна віднести ознайомлення з теоретичними і практичними аспектами української та світової політики та розкриття змісту специфічних понять і підходів, що використовуються у вивченні політичних взаємодій на міжнародній арені. Також, до завдань віднесемо формування широкого кругозору, толерантності, здатності до творчості і сприйняття різних точок зору.

Результатом роботи над курсом «Україна в світовій політиці» студент повинен засвоїти наступні компетентності:

– аналізувати політичну ситуацію у своїй країні й у світі, спираючись на знання механізмів реалізації  політичної влади і принципів діяльності основних інститутів у цій сфері;

– розуміти природу конфліктів і основні напрямки співпраці у міжнародних відносинах;  

–  здобувати необхідні знання і використовувати їх у професійній і  повсякденній діяльності;

– використовувати  знання, отримані  в процесі вивчення курсу для аналізу політичних процесів у своїй країні та в інших країнах, для розуміння і захисту своїх політичних прав;

– активно використовувати інформаційні, комунікаційні та інші ресурси для власного навчання і розвитку.

Дисципліна за вибором "Політологія"

Основна мета курсу полягає в отриманні базових теоретичних знань в галузі політичної науки та основних умінь з прикладних аспектів політичного процесу та виборчих і політичних технологій, формування навичок громадської активності .

Завдання дисципліни: навчити студентів розуміти та аналізувати політичні процеси національного і міжнародного рівнів, орієнтуватись в основних проблемах політичного життя, вплинути на формування загальноєвропейських принципів у політичній культурі слухачів.  

Результати навчання:

  • Знати: предмет, методи, структуру та функції політології як науки та навчальної дисципліни.
  • Сутність, структуру і функції політики, а також її особливості в розвитку сучасного українського суспільства.
  • Основні критерії, принципи та ознаки демократичної організації суспільства.
  • Сутність політичної влади і її системотворчу роль в політичній системі суспільства.
  • Місце та роль держави в політичній системі, її структуру, форми правління і державного устрою.
  • Роль і функції політичних партій і партійних систем, становлення багатопартійності в Україні, та сутнісні і структурні характеристики вітчизняної політичної еліти і політичного лідерства.
  • Внутрішні характеристики та зовнішні прояви виборчих процесів, особливості політичних виборів, та виборчих технологій, їх значення для формування та наповнення змісту та напрямку політичного розвитку.
  • Зміст та особливості політичних трансформацій, зокрема процесів модернізації та особливостей виникнення і врегулювання внутрішніх та міждержавних політичних конфліктів.

Основні знання та уміння, яких набуває студент після опанування даної дисципліни:

  • Вміти користуватись категоріальним апаратом політичної науки, застосовувати її методи для пояснення поточних політичних явищ і процесів.Вміти розрізняти сутність, зміст і відповідне спрямування конкретних політичних рішень і дій, як з боку влади, так і боку відповідних політичних партій чи громадських організацій і груп.
  • Визначати своє місце, роль, інтереси в політичній сфері, свої політичні вподобання чи пріоритети, прогнозувати власні політичні дії.
  • Орієнтуватись в сутності ідеологічних засад діючих політичних партій і блоків.
  • Відрізняти політико-популістські та реально-політичні завдання виборчих технологій, розуміти зміст виборчих систем та особливості їх застосування.
  • Розуміти причини, способи проходження та врегулювання внутрішніх та зовнішніх політичних конфліктів.
  • Аналізувати напрямки та зміст міжнародних політичних процесів, орієнтуватись у визначенні місця України в сучасних модернізаційних і трансформаційних процесах.

Здобуті компетентності: орієнтуватись у виборчих процесах, їх впливах на суспільне життя; володіти знаннями про внутрішні стимули політики, розуміти місце  політичної науки у житті суспільства та власні політичні права і можливості; усвідомлювати об’єм та засоби впливу політики як на суспільство у цілому так і на окрему людину; визначати власне місце у політичних процесах; розуміти загальні основи політичного розвитку нашої держави, зміст та напрямки впливу на суспільство політичної системи; розуміти рушійні сили політичних конфліктів; орієнтуватись у внутрішній та міжнародній політиці.

 Дисципліна за вибором "Психологія віртуального простору":

Сучасна людина переживає активну віртуалізацію багатьох сфер життєдіяльності. Відрізняти віртуальну реальність та віртуальний простір, усвідомлювати ризики та переваги віртуалізації є базовими компетентностями фахівця будь-якого профілю. Вивчивши цей курс,  студенти можуть познайомитися з особливостями та можливостями віртуального спілкування, віртуальної діяльності, блогінгу.

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,
Навчально-науковий корпус, ауд. Н-312

Телефон: (0542) 68-77-32

e-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з сайту кафедри психології,
політології та соціокультурних технологій
посилання на ресурс обов'язкове.

All Rights Reserved.