Ознайомлення здобувачів освітньої програми «Соціальна робота» із програмою «Ласкаво просимо до вулиці Сезам» відбулося на кафедрі ППСТ

02 травня 2024
В рамках вивчення предмету «Загальна та соціальна педагогіка» днями зі здобувачами ОП «Соціальна робота» було проведено заняття з ознайомлення з програмою «Ласкаво просимо до вулиці Сезам». 

Творче заняття для клієнтів ГО «Феліцитас» провели здобувачі освітньої програми «Соціальна робота»

30 квітня 2024
30 квітня чергове творче заняття для клієнтів ГО «Феліцитас» провели здобувачі освітньої програми «Соціальна робота». Це завершальний захід на нашій базі практики в цьому семестрі.

Результати другого дня молодіжного табору з міжетнічної толерантності “Місто рівних”

28 квітня 2024
28 квітня в Сумському державному університеті пройшов другий день молодіжного табору з міжетнічної толерантності “Місто рівних”.

Здобувачі третього курсу освітньої програми «Соціальна робота» проводять заняття на базі ГО «Феліцитас»

26 квітня 2024
26 квітня відбулася чергова зустріч наших студентів третього курсу ОП «Соціальна робота» з вихованцями ГО «Феліцитас». Цього разу було проведене заняття з аплікації та заняття з рухової активності.

11 квітня 2019 року представники кафедри розпочали навчання арт-терапевтичним методикам в рамках проекту “Голос жінки має силу”. Цього разу сумську делегацію на тренінгу для тренерів представляли студенти кафедри, майбутні менеджери соціокультурної діяльності – Альона Павленко та Аліна Коваленко, а також викладач Анна Павленко. Перший день Школи розпочався зі знайомства, адже на навчання завітали громадські активісти, ВПО, діячі культури та журналісти з восьми областей України. Тренерами виступили представники всеукраїнської громадської організації “Арт-терапевтична асоціація” – Олена Вознесенська та Олександра Клюшанова.

Після визначення правил роботи та очікувань кожного учасника, ми перейшли до творчості – знайомилися з технікою акварель-по мокрому. Кожній групі з 5-6 людей було запропоновано малювати лише одним наявним кольором, що сприяло розумінню спільності з іншими в умовах суспільних протистоянь. Після обговорення результатів та малюнків, нам показали техніку створення писанок.

Другий день тренінгу розпочався з обговорення прагнення до стабільності і готовності до змін. Всі ми по-різному сприймаємо зміни: у когось невизначеність викликає страх і занепокоєння, а хтось робить впевнений  крок назустріч майбутньому, з усвідомленням ризиків ситуації невизначеності.

Для виявлення ставлення і готовності до змін і розвитку тренери запропонували вправу “Чотири кімнати розвитку”. Кожен з учасників тренінгу намагався самостійно усвідомити власну модель поводження у ситуаціях щастя та спокою, заперечення, розгубленості та оновлення та передати це чотирма експрес-малюнками.

Потім ми розмістили свої малюнки по “чотирьом кімнатам”, які символізували чотири етапи прийняття змін і розвитку, і пройшлися по кожній з кімнат, прислуховуючись до своїх відчуттів та вражень.

Після обговорення сприйняття змін, ми перейшли до вправи “Зіпсований телефон”. Учасники мали нагоду на власному досвіді відчути особливості символічних текстів та дослідити соціально-психологічні механізми, які впливають на трансформацію початкового тексту. Далі тренери познайомили нас з технікою “Казкотерапії”. Всі разом створювали спільну казку, кожен додавав по одному реченню. Це дозволило у ході творчого процесу проробити символічний смисловий рівень проблем, розкритися та поглибити міжособистісну взаємодію.

Ранок третього дня тренінгу розпочався медитацією. Отримавши сили, натхнення і гарний настрій всі знову поринули в обговорення спільної казки, створеної учасниками Школи.  Ще раз розглянули етапи написання сценарію казки, основні елементи і завдання.  Далі працювали над аплікацією – створювали спліну картину з окремих рухів пензликом різних учасників.

Учасникам було заборонено розмовляти, проте це було і не потрібно. Всі працювали злагоджено, дослухаючись до рухів кожного, намагаючись зрозуміти і доповнити. За допомогою вкладу кожного з учасників 5 груп, вийшли неймовірні картини – символи єдності і взаємоповаги.

Потім тренери познайомили учасників з медіа-арт-терапією. На підготовчому етапі розробляли ідею майбутнього пластилінового мультфільму, вигадували головних героїв з їх цінностями та мотивами, прописували сценарій, ліпили героїв та необхідний сценічний реквізит.

Другий етап – зйомка – це безпосередньо  оживлення персонажів. Кожен рух – це лише кілька міліметрів, а сам мультфільм складається з понад 600 кадрів. Далі – монтаж анімаційного фільму, озвучування та музичне оформлення.

Вправою, з якої почався четвертий день, була терапія вовною. Створення акварелі з вовни дає можливість продумати, заглибитися в своє внутрішнє “Я”, осмислити, вибрати, прийняти рішення. Кожен учасник тренінгу створював свій “Килим долі”, ми з заплющеними очима розмірковували про своє життя, з чого воно почалося, всі етапи його розвитку, всі люди, які впливали чи впливають на наш життєвий сценарій.

Кожен отримав на цій Школі безцінний досвід, хтось краще зрозумів себе, а хтось зрозумів, яким чином він може допомогти іншим. Сумська ж команда учасників вже готується до проведення тренінгу з арт-терапевтичних методик у місті Суми!

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,
Навчально-науковий корпус, ауд. Н-312

Телефон: (0542) 68-77-32

e-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з сайту кафедри психології,
політології та соціокультурних технологій
посилання на ресурс обов'язкове.

All Rights Reserved.